Forældre Samarbejde

Forældresamarbejdet: Samarbejdet med forældrene i Skattekisten er af stor vigtighed for det enkelte barns udvikling. Vi vægter det daglige samarbejde og kommunikation højt. Det har stor betydning for et barn med autisme, at der er kontinuitet imellem hjemmet og daginstitution. Det er vores overbevisning, at forældrene er dem der kender barnet bedst og kan fornemme om barnet trives og er glad. Vi har faglig viden og indsigt i pædagogikken og kan ud fra forældrenes beskrivelse af barnet trivsel og interesser tilrettelægge et pædagogisk forløb, som stimulere og optimere barnets udvikling.

Vi har et tæt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere som psykolog og talepædagog fra Børnecenter København samt børneergoterapeut. Dette samarbejde har stor faglig betydning for os pædagoger, det er en god sparring, der med til at optimere vores faglige viden og pædagogiske praksis i forhold til gruppen og det enkelte barn Vi modtager supervision på supportmøder, og de deltager også i nogle af de forældresamtaler der er planlagt over året.

Børne- og Ungdomsforvaltningen:

Mødeoversigt.

Barnets opstart:

• Formøde med forældre inden barnets opstart i basisgruppen.
  • Ca. 3 måneder efter opstart.   Trivselsmøde: Dialog om opstart. Udarbejdelse at udkast til handleplan.
  • Ca. 14 dage efter Trivselsmødet er den første handleplan klar til godkendelse.
  • Ca. 3 måneder efter trivselsmødet:   Statusmøde: Eventuelle spørgsmål til statusrapport gennemgås. Evaluering af handleplan. Ny handleplan udarbejdes.
  • Ca. 14 dage efter Statusmødet: Revideret handleplan klar.
  • Ca. 6 måneder efter statusmødet:   Handleplansmøde: Evaluering af gældende handleplan
  • Ca. 14 dage efter Handleplansmødet: Revideret handleplan klar.

Derefter inviteres forældrene skiftevis til handleplansmøde og statusmøde ca.

hvert halve år eller efter behov.

·       Inden barnets skolestart inviteres til skoleplaceringsmøde med leder, talepædagog, psykolog og kontaktpædagog.

”Vi skaber rammer for, at børn med særlige behov får de bedste muligheder for trivsel, udvikling og læring til at mestre livet. Dette gøres i samarbejde med børnenes forældre”