Hvem er vi

Et eventyr for børn og voksne

Vi er en dejlig, stor selvejende institution i Valby med et fantastisk personale, glade børn og skønne forældre.

Du kan ringe til os på telefon 36440906 eller sende mail på NK49@kk.dk og sige du gerne vil se Tryllefløjten på en af vores rundvisningsdage.
Vi har rundvisning i vuggestuen den sidste onsdag i måneden kl 12.00.
Vi har rundvisning i børnehaven den sidste torsdag i måneden kl.12.00.

I juli og december måned har vi grundet ferie ingen rundvisninger.

Personalets kendetegn:
• har overblik over hinandens trivsel og udviser empati
• har pædagogiske visioner og sparrer med hinanden i forhold til det pædagogiske arbejde
• er motiverende, tillidsfulde og gode til at samarbejde, og løser nemt og smidigt de konflikter der naturligt opstår på en arbejdsplads
• vi prioriterer hinandens faglige udvikling, og optræder som pædagogiske rollemodeller
• er glade og smilende, gode til at lytte, og vi er tilgængelige, når du skal bruge os
• er punktlige og ordentlige
• vi kan administrere en stor daginstitution, har økonomisk sans, kendskab til IT
og kan formulere os mundtligt og skriftligt
• brænder for den selvejende institution
• udvikle den selvejende institution og samarbejdet med forældre og institutionsbestyrelse
• har behov for, at vores privatliv kan fungere side om side med vores arbejdsliv

Vi arbejder med udgangspunkt i pædagogisk dokumentation og barnets perspektiv. Vi arbejder naturligt med inklusion igennem vores basisgruppe. Som en del af inklusionsarbejdet for alle børn, arbejder vi med praksisfortællinger.
Vi arbejder helst med små børnegrupper, projektorienteret og gerne på tværs af huset. Samarbejdet mellem forældre og pædagoger vægtes højt blandt andet gennem vores kontaktpædagogordning.

Vores institution består af 26 vuggestuebørn og 88 børnehavebørn.
Børnehaveafdelingen er aldes integreret.
Vores institution er derudover beriget med en basisgruppe på 6 børn med autisme.

Foran huset har vi en dejlig legeplads med en del høje træer, græsplæne, cykelbane, fly, legetårn, rutschebane og en stor sandkasse. Derudover har vi en lille legeplads på den anden side af huset med sandkasse, legehus og månebil.

Har du har spørgsmål til os eller har du har lyst til at komme forbi og hilse på os, inden du beslutter dig for at lade dit barn opskrive til Tryllefløjten, så ring til vores leder Lotfi på tlf. 36440906 eller mail: NK49@kk.dk

Institutionen er tilknyttet Landsorganisationen Danske Daginstitutioner