Skattekisten

Skattekisten udgør en lille gruppe på 6 børn i alderen fra 3 til 6 år med Autisme Spektrum Forstyrrelse AFS. Der er ansat tre pædagoger i gruppen. Vi har vores egne lokaler og egen indgang i Tryllefløjten, vi deler de to legepladser med de øvrige grupper. Skattekisten har en åbningstid fra 8.00 til 16.00, der er selvfølgelig mulighed for at passet sit barn i hele Tryllefløjtens åbningstid, hvis man skulle have behov for dette.

Den pædagogiske indsats tager udgangspunkt i, hvordan det enkelte barn fungerer og i de særlige reaktionsmønstre, der er forbundet med ASF. Vi tilrettelægger en motiverende, forudsigelig og visuelt baseret struktureret hverdag for børnene. Dette hjælper barnet til ikke at komme i tvivl om, hvad der forventes, samt hvilke handlemuligheder barnet har. Et overskueligt og ensartet læringsmiljø gør dagligdagen nemmere og mere tryg for barnet.

Pædagogikken og måden vi arbejder med børnene på i Skattekisten adskiller sig i praksis fra de øvrige børnegrupper, men vores menneskesyn og mål er de samme. At barnet anerkendes og respekteres som det er, at barnet trives og udvikler sit potentiale, at det oplever det gode børneliv med fokus på omsorg, nærvær og fællesskab.